perjantai 11. helmikuuta 2011

Hei, minä en ole matemaatikko

Tulipas tehtyä matematiikan koe, tarkemmin lyhyen matematiikan toisen kurssin koe. Vielä adverbillä täydentäen: tulipas juuri tehtyä lyhyen matematiikan toisen kurssin koe huonosti. Äärettömän huvittavaksi asian tekee se, että eillinen yhteiskuntaopin koe meni aivan mielettömän hyvin, mikä ei todellakaan ollut odotettavissa sillä oli lähinnä pihalla koko kurssin ajan. (Kirjan sain hankittua vasta viimeisen tunnin jälkeen, enkä edes avannut sitä vasta kuin koeaamuna.) Matikassa mä kuitenkin taas tein läksyni säännöllisesti ja ainakin kuvittelin osaavani ihan kaiken osattavaksi tarkoitetun. Vaan noh, jotkut meistä eivät ole matemaatikkoja vaan lähinnä säälittäviä yhteiskuntaopikkoja*. ;)


* Mikä taitaa olla kaikkea muuta paitsi oikea sana...

2 kommenttia:

  1. Mulla ei olisi toiveita selvitä yhdestäkään kokeesta loistavasti noin pienellä työmäärällä, eli ole vain onnellinen:D Matematiikka on kaunista ja Totta sekä kaikkien tieteiden perusta. Silti vain matematiikan perustiedot omaava pärjää elämässä loisteliaasti, jos on vähänkin tuuria.
    Yrh, en meinaa kehdata lähettää näin tyhmää kommenttia sun hienoon blogiisi:/

    VastaaPoista
  2. No siis, mulle on kehittynyt aikalailla huippuunsa tämä vuosia hiottu taito olla lusmu ja vaikuttaa silti muka fiksultakin ihmiseltä. : D

    Matematiikan kauneus. Mä periaatteessa pystyn ymmärtämään tuon peilaamalla sitä hindujen ja buddhalaisten kaipuuseen pysyvistä ja todellisista asioista muuttuvan epätodellisessa maailmassa sekä kristittyjen hellenistisestä maailmankuvasta perittyyn kaipuuseen ikuisuuden saavuttamisesta, mutta todellisuudessa mä en taida ikinä kyetä ymmärtämään sitä sun tasollasi koska mulle matematiikka on ollut aina enemmän täyttä hepreaa kuin selkokielistä tekstiä.

    Äläkä hyvä ihminen väheksy kommenttiasi. Tää ei oo mikään hieno blogi, vaan lähinnä jotain hyvin randomia. Mä en edes osaa kirjoittaa todellisista ajatuksistani ja tunnoistani, kuten sinä runoissasi teet, vaan piiloudun mielummin helppojen faktojen ja huumorin taakse itseni häivyttäen. Lisäksi sun kommenttisi - niin vähäpätöisenä kuin sitä saatoitkin pitää - sai mut ajattelemaan asioita joita mä muuten en olisi alkanut nyt ajattelemaan. Juuri absoluuttisia asioita ja niiden kauneutta, joskaan ei matematiikassa vaan asioissa, joita minä pystyn päässäni hahmottamaan. Siis sen lisäksi, että tulin muuten vain iloiseksi saatuani kommentin tähän melko vähäpätöiseen blogiini. Eli siis, kiitos. (:

    VastaaPoista

Jotain sanottavaa?